woensdag, augustus 08, 2007

Het lied van de dodo

Het lied van de dodo stond al enige tijd op mijn verlanglijstje. Hier in Wageningen had ik een exemplaar gezien in harde kaft voor twintig euro. Naar mijn idee, en portemonnee, vrij prijzig. Een idee wat ik al langer over tweedehandse boeken heb, een idee wat onlangs werd bevestigd.

Afgelopen weekend was ik in Deventer op de boekenmarkt. Wat een genot, al die boeken bij elkaar. En bovendien heerlijk rustig. Andere jaren was het bijna twee keer zo druk. Blijkbaar verkoos een groot aantal mensen het strand boven kilometers papier. Hierdoor kon ik rustig rondkijken, waarbij Quammen twee keer voorbij kwam. Weliswaar in zachte kaft, waarvan de goedkoopste 10 euro zou moeten kosten. Tja, wat doe je dan? Wetende dat er ook een (mooiere) harde kaft bestaat en tien euro nog best veel geld is als je weet dat het boek nieuw 17,50 was. Ik heb het boek laten liggen. Een besluit dat in het verleden meerdere malen tot grote spijt heeft geleid. Dit keer viel het anders uit.

Aan het einde van de dag nog even lekker bijkomen op een terrasje. Het was immers heerlijk weer en verkoeling in de vorm van een drankje was meer dan welkom. De kraampjes werden langzaamaan opgeruimd en het was tijd om naar huis te gaan. Toch nog maar even boekhandel Praamstra binnen lopen. Een prachtige winkel met een zeer ruim aanbod. Ruimer dan verwacht, want wat zie ik daar staan tussen de biologieboeken? Precies, het lied van de dodo. Netjes en nieuw en dat voor ruim drie euro goedkoper dan op de boekenmarkt. Klinkt dat lied niet fantastisch?

3 Comments:

At 11:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

dat is een bof. het is wel een erg dik boek, heb ik gehoord.

 
At 6:06 p.m., Blogger Robert Koopman said...

Ik verzamel dingen over de dodo. Ik heb dit boek dus ook maar nog niet gelezen....

 
At 12:23 p.m., Blogger 1972Galadriel said...

Soms is 2ehands helemaal niet goedkoop idd. Het is een reuze interessant boek :)

 

Een reactie posten

<< Home